İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğünün 06.10.2020 tarihli ve 2020/20 sayılı Genelgesi ile;
5253 sayılı Dernekler Kanunu’nun 11’inci maddesinin birinci fıkrasında dernek gelirlerinin alındı belgesi ile toplanacağı, aynı Kanun’a 25.03.2020 tarihinde eklenen Ek Madde 2 ile de Bu Kanun ve 22.11.2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanununa göre derneklerle ilgili her türlü kayıt ile iş ve işlemin elektronik ortamda da yapılabileceği hüküm altına alınmıştır.
09.07.2020 tarihinde Dernekler Yönetmeliği’nin 42’nci maddesinde yapılan değişiklikle alındı belgelerinin (EK-17)’de belirtilen bilgileri içermek koşuluyla Bakanlıkça oluşturulan veya izin verilen yazılımlar kullanılarak elektronik ortamda da düzenlenebileceği belirtilmiştir.
Yine, Dernekler Yönetmeliğinin 42 ila 47’nci maddelerinde dernek gelirlerinin tahsilinde kullanılan alındı belgelerinin biçimi, kullanılması ve diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar düzenlenmiştir.
Bu çerçevede, derneklerce gelir tahsilinde kullanılan alındı belgelerinin basımı, kontrolü ve dağıtılmasında yaşanan güçlüklerin ortadan kaldırılması, kâğıt israfının önlenmesi; hesap verebilir, şeffaf ve etkin bir dernek yönetiminin sağlanması amacıyla alındı belgelerinin fiziksel ortamın yanında elektronik ortamda da kullanılabilmesine imkân sağlayan “e-Alındı Belgesi” uygulaması, Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS) içerisinde derneklerimizin hizmetine açılmıştır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.